Saturday, September 8, 2018

Konsep “Payung” dan Perlindungan


Kita dengan rela hati membawa payung kemana sahaja kan? Tidakkah ia membebankan? Ya..beban...tidak pasal-pasal kene bawa payung. Adakah kita tahu hari hujan? Jika awan mendung pun kita hanya boleh agak akan hujan tetapi tidak semestinya hujan, tetapi sebagai persediaan kita bawa juga. Berteduh dari panas terik dan hujan.

Sama juga lah konsepnya dengan perlindungan Takaful. Kita apply masa kita masih sihat, dan kita tidak tahu pun bila kita kemalangan atau sakit. Kita bayar setiap bulan kadang-kadang rasa membazir tak guna. Dan hampir setiap hari, sekeliling kita ramai yang sakit, perlukn kos untuk rawatan, sampai bergadai harta dan meminta bantuan, terpaksa berhenti kerja hilang pendapatan, perlu tunggu que dalam rawatan. Masa itulah sebenarnya bergunanya takaful, kos puluhan ribu ditanggung PRUDENTIAL, income disambung PRUDENTIAL, Hibah terus kepada waris, lumpuh dan sakit kritikal masih diberi pendapatan oleh Prudential. Baru kita tahu rupanya nilai bulanan kita kecil sahaja berbanding nilai perlindungan kita.

Mohonlah perlindungan Takaful. Plan Murah mahal itu komitmen masing-masing. Janji kita ada.

#cpmbk

Kredit: Muhammad Fauzi.

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...