*Claim*
Pasal claim ini, memang ada individu suka ambil kesempatan insuran / takaful.
Awal-awal dah tanya boleh pakai tak kalau situasi macam ini. Banyak tanya, soalan pun dah macam dah karang. Tanya situasi itu situasi ini.
Lepas claim, siap ada buat surrender. Lepas itu pergi syarikat insuran / takaful lain. Repeat.
Ini perkara tak boleh kawal. Ini namanya customer behaviour. Syarikat insuran / takaful pun pening, nak rangka produk atau letak klausa. Buat investigation, lalu proses underwriting. Benda ini normal.
Perkara boleh kawal?
Ejen-ejen dan advisor atau sesiapa sahaja yang menawarkan insuran / takaful.
Buat Fact Finding, Customer Due Diligence betul-betul. Ini bukan zaman main sapu je prospek atau klien.
Pelanggan pun ada hak nak pilih siapa ejen atau advisor. Buat screening ke apa. Up to you, gais.
Credit to ADIB YAZID
#BukanYangTerbaik
Tuesday, September 11, 2018
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Featured Post
kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye
Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...
-
Anda berdepan kesempitan kewangan? Apakah pilihan yang ada atau boleh dipertimbangkan supaya anda dapat terus membayar premium? Adakala,...
-
1. ROC berlaku apabila pemegang polisi ‘surrender’ polisi asal dan ambil polisi baru. 2. Ada 2 keadaan; inter/internal dan external ROC...
No comments:
Post a Comment