====================
Alkisahnya viral 2-3 hari ni pasal claim takaful yang viral mengenai seorang pesakit yang menghidap kanser paru- paru.
Baiklah, apa yang boleh abg tekankan disini SEMUA COMPANY INSURAN/ TAKAFUL mempunyai KLAUSA KEBOLEHTIKAIAN TUNTUTAN UNTUK POLISI BERUSIA 2 TAHUN KE BAWAH.
Apa Yang Patut Ejen & Pemegang Polisi Tahu❓
============
✔️ Untuk menggunakan facility medikal kad lebih baik CALL ejen anda untuk mendapatkan gambaran jelas status polisi anda.
✔️ Ejen perlu advise pelanggan secara telus/ jelas mengenai status medikal kad mereka.
✔️ Jika polisi baharu ( 2 tahun ke bawah ) lebij baik tidak admit dahulu MELAINKAN LIFE THREATNING CONDITION sahaja.
✔️ Dapatkan GUARANTEE LETTER ( GL ) sebelom Doktor meneruskan sebarang PROSEDUR/ IMBASAN MRI @ CT- SCAN / PEMBEDAHAN. Selagi tak dapat GL boleh hold dulu.
KENAPA GL BOLEH DECLINE ❓PENYAKIT DISYAKI WUJUD SEBELOM MEMBELI POLISI LAGI ❗️❗️❗️
=================================
Secara generalnya GL boleh decline jika wujud di sebabkan pihak insuran melalui claim department ( terdiri daripada Doktor Perubatan ) ingin menyiasat status kesihatan @ penyakit pelanggan.
Sebagai contoh; TEMPOH MENUNGGU MEDIKAL KAD 120 HARI namun pada hari ke 130 pelanggan mendapatkan rawatan dan disahkan mempunyai CYST SEBESAR 8CM.
SECARA KLINIKALNYA CYST TIDAK AKAN MEMBERSAR DARI 0 cm ke 8 cm dalam tempoh 10 hari sahaja ❗️
🙏 Oleh itu, pihak insuran akan menyiasat dahulu keadaan pesakit melalui siri soalan soaljawap kesihatan, soaljawap oleh Doktor Merawat atau Doktor serta mana- mana klinik yang pernah dikunjungi oleh pelanggan tadi.
Jika selepas selesai soaljawap ini dan pihak insuran BERPUASHATI bahawa penyakit tadi bukan penyakit sedia ada insyallah GL akan diberikan untuk meneruskan rawatan penyakit semasa tadi.
For info, kes terbaru tahun ini, client wanita berusia 54 tahun didiagnose Ovary Cyst - Polisi baharu 10 bulan CYST sebesar 1.5cm.
Bil hospital RM 23,800.00
Sudah 3 kali rawatan termasuk cuci rahim. Sekarang sudah sihat Alhamdulillah...
Ini menunjukkan kalau pelanggan CLEAN dan SIHAT adalah mudah urusan kerja claim takaful ini.
DISCLAIMER : SEBENARNYA KERJASAMA EJEN & PELANGGAN ADALAH PENTING DAN MUSTAHAK DALAM MENGURUSKAN TUNTUTAN PELANGGAN.
Pelanggan pon kena bagi kerjasama. Insyallah ramai ejen yang hebat macam akak di luar sana...
#takaful
#hibah
#TabungWanita
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Featured Post
kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye
Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...
-
Anda berdepan kesempitan kewangan? Apakah pilihan yang ada atau boleh dipertimbangkan supaya anda dapat terus membayar premium? Adakala,...
-
1. ROC berlaku apabila pemegang polisi ‘surrender’ polisi asal dan ambil polisi baru. 2. Ada 2 keadaan; inter/internal dan external ROC...
No comments:
Post a Comment