Wednesday, February 6, 2013

Kepoweran orang itu

hari nie keta masuk workshop pasal sakit 

macam kiter masuk spital kalu sakit. yang 

bezanyer keta nie tuan empunyer yg kena 

bayarkan.. (robak duit aku) kalu tak bayar 

aku tak leh jejalan (padan muka aku)... kalu 

kiter masuk spital ader org tolong bayarkan 

siap dapat duit poket lagi. Baik sungguh org 

itu..... Siapa erk?????

Tempat wokshop tue macam mana?? Mesti 

sepah dengan perkakas perkakas keta kan.. 

siap ader bau minyak bagai.. Ikut kan hati 

mesti nak masuk tempat workshop yg cantik 

penuh dengan alatan yg canggih...

super lah kiter nie manusia..  mesti nak 

sesuatu yg selesa kan.. kan... hidup sihat 

walafiat pun nak tempat yg selesa.. nikan 

pulaks kalau sakit.. nak ker aku citer kalau 

korang sakit boleh dapat view yg cantik, 

tempat tido yg luas, siap ader LCD tibie 

sekali.. boleh makan stik hari hari? Nak ker 

aku citer kat korang service nyer tip top dan 

spital ala ala 5 bintang....

kalu aku tunjuk gambar kat korang apa yg 

aku kata adalah benar, nak ker korang 

percaya????

Baik... kalau ader Takaful.. apa kepoweran 

spital yg aku citer kat korang nie...

 Tepi katil ada wardrobe. Wardrobe belah bawah tu ada console mini peti ais. Katil dia punya sedap tak payah cerita la.

Atas ni gambar depan katil. Nampak tivi flat screen tu?, nampak?
Hallway. Senyap sunyi, tenang, damai, power.
Dijamunya orang sakit dengan ikan salmon.
Ewaahhh.. lasagna pun ada!!
Sarapan English style!

Atas ni pula layout dari pintu masuk. Sofa biru tu namanya sofabed. Kalau siapa siapa nak teman tido malam buka sofabed tu, terus boleh tido. Ada juga kerusi tamu dan meja bulat buat letak laptop nak main fesbuk. View KLCC..pehhhh!!












Ok cukupla gambar sikit sikit ni dulu. Cerita banyak banyak pun, kalau lu orang masih tak ada kesedaran nak meningkatkan taraf rawatan keluarga tak guna juga, ye tak?,

Ini gua belum masuk lagi bab kepakaran doktor, alat rawatan canggih, ubatan moden ternow, internet wifi laju tak patut dan penjagaan rapi nurse yang kita boleh panggil pakai button remote kat tepi katil je. Sambil baring tengok tivi, tiba tiba ada rasa sakit sikit kat tempat yang sakit, terus klik button.

"Ye encik, kenapa?, apa yang saya boleh bantu?" - tanya nurse yang terus masuk kurang seminit lepas kita tekan button remote tu pada pukul 2.30 pagi.

Kita pun jawab balik:
 
"Ehh sori la..saya tertekan..kahkahkah"

++++++
anyway.. spital maner nie macam hotellllllll... nielah prince court...
Jadi, siapa siapa yang inginkan kehidupan mewah macam ni semasa datangnya sakit, mohon hubungi gua macam biasa di:
mardiyah79@gmail.com
019-2853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...