Takafulovers

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...

Friday, June 24, 2016

BETTER AKU SIMPAN JE RM400 SEBULAN, LAGI UNTUNG DARIPADA AMBIK POLISI SATU JUTA

A : aku rasa lagi untung kalau aku simpan duit rm400 sebulan daripada aku guna utk bayar polisi satu juta ringgit tu. yang tu belum tentu lagi dapat.

Z : ok jer kalau nak buat mcm tu. kalau kau umur panjang,in shaa Allah banyak tabungan kau nanti.
A : betul. itu sebab aku rasa better simpan.

Z : kalau umur panjang. kalau umur pendek? bukan nak minta kau mati cepat. tapi kan takde sapa tahu. if after 3 tahun kau mati dah, mcm mana?

Z : kalau ko semata mata saving, waris ko ada RM400 x 12 x 3 = RM14,000 sahaja. tapi kalau kau ambik polisi ni, RM 1,000,000+ savings untuk keluarga kau.

mbk
Perunding Takaful
019-2853910

credit FB Zaman Kini

No comments: