Friday, June 24, 2016

BETTER AKU SIMPAN JE RM400 SEBULAN, LAGI UNTUNG DARIPADA AMBIK POLISI SATU JUTA

A : aku rasa lagi untung kalau aku simpan duit rm400 sebulan daripada aku guna utk bayar polisi satu juta ringgit tu. yang tu belum tentu lagi dapat.

Z : ok jer kalau nak buat mcm tu. kalau kau umur panjang,in shaa Allah banyak tabungan kau nanti.
A : betul. itu sebab aku rasa better simpan.

Z : kalau umur panjang. kalau umur pendek? bukan nak minta kau mati cepat. tapi kan takde sapa tahu. if after 3 tahun kau mati dah, mcm mana?

Z : kalau ko semata mata saving, waris ko ada RM400 x 12 x 3 = RM14,000 sahaja. tapi kalau kau ambik polisi ni, RM 1,000,000+ savings untuk keluarga kau.

mbk
Perunding Takaful
019-2853910

credit FB Zaman Kini

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...