Friday, May 29, 2015

Saya tidak memerlukan Takaful

Please kikis mentaliti begini ye kawan kawan semua. 

Kena faham the ultimate objective ambil takaful adalah utk berdepan situasi cemas seperti kes appendiks pecah dlm perut dibawah.



Adakah benar sedara kalian tidak memerlukan Takaful?

Katakan................

"Saya amat bersetuju sekiranya encik tidak memerlukanya sekarang. Tetapi adakah encik rasa seseorang yang telah cacat kekal memerlukannya?" Pasti 'ya', tetapi adakah dia boleh membeli polisi itu ketika itu, 'tidak'.

Seseorang yang sudah meninggal juga pasti memerlukannya. Tetapi dia juga tidak boleh membeli polisi itu.

Seseorang yang mendapat serangan jantung dan terpaksa membelanjakan RM50,000.00 untuk rawatan juga memerlukannya. Tetapi dia juga tidak boleh membeli polisi tersebut disaat itu.

"Encik, Takaful nyawa mesti dibeli ketika encik tidak memerlukannya. Ketika encik benar-benar memerlukannya, di saat itu ia tidak boleh dibeli lagi. Begitulah hakikatnya tentang Takaful nyawa ini. Encik boleh membeli dengan wang ketika encik sihat, sekiranya encik tidak lulus pemeriksaan kesihatan, encik tidak boleh membelinya biarpun encik punya banyak wang. Oleh itu, sekarang adalah masa yang sesuai untuk encik membeli." Takaful nyawa hanya boleh dibeli dengan kesihatan dan di bayar dengan duit. Kalau kesihatan tidak lulus walaupuan ada duit, tidak boleh membeli Takaful.

mbk
perunding takaful
019-2853910
T_T akupenjualinsurans.blogspot.com

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...