Tuesday, April 7, 2015

Jangan bakar duit

Saya ada membaca artikel Dr Azizan Osman mengenai 10 Tip Berkesan Tangani GST. Apa yang menarik minat saya adalah pengalaman beliau ketika berada di Jakarta. Ianya berkenaan dengan isu kesihatan. 
Kos bagi merawat kesihatan bukanlah murah. Saya pernah terbaca satu papan tanda di Jakarta yang bertulis “Jika anda miskin, anda jangan jatuh sakit sebab kos merawat kesihatan itu tidak murah."
Anda faham ker tak faham apa yang diperkatakan oleh papan tanda itu? Tak kisahlah anda tuan kepada medical card takaful atau tidak, sebab bila dah sakit teruk nanti anda akan tetap tafakur walau ada takaful.
Gambar hanyalah hiasan: Mungkin inilah gambar yang dilihat oleh beliau
Memang benar ada medikal kad atau tidak akan tetap bertafakur. Tapi, perlu kita ingat, kita nie hanyalah Insan kerdil yang mana apa yang berlaku adalah Qada' dan Qadar Allah. Sekurang-kurangnya kita bertawakkal dan berusaha untuk mengurangkan risiko yang akan datang atau sedia ada. Jangan bakar duit dengan sesuatu yang tidak berfaedah. Perlu bakar duit untuk sesuatu yang tidak dijangka. Bila masa nya tiba, anda semua akan lega hasil pembakaran duit tue akan mengeluarkan hasil.

mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...