Sunday, August 5, 2018

Edisi pesanan untuk Wanita: Jika kitaran haid terganggu mohon jumpa Dr dengan segera.

Bukan senang nak jadi sebagai seorang wanita. Banyak perkara yang perlu dititikberatkan. Salah satunya apabila datang bulan. Take note ya .. wanita diluar sana. Kalau ada masalah dengan kitaran haid terus jumpa Dr. Jangan dok pulun supplement ntah apa-apa ntah. Makin teruk ada lah. Dan satu lagi nak pesan, kita sebagai wanita WAJIB ada takaful kesihatan (Kad perubatan )@ takaful khusus untuk wanita sebagai back up plan kita. Kita tak tahu apa yang akan berlaku kemudian nanti. Dengan adanya takaful sebagai tabung perlindungan dapat membantu kita bayarkan kos rawatan dan tolong ringankan beban kewangan akibat sakit kita tue.

Ni nak cite. Kisah saya sendiri. Siapa sangka..  Saya akan didiagnose severe endometriosis tahun lepas. Allah sahaja yang tahu perasaan saya ketika itu. Tapi alhamdulillah.. kad perubatan cover kos rawatan saya. Jumlah kos rawatan perubatan adalah RM17,000. Itupun tengok kes. Ada yang mencecah RM20,000 ke atas. Sekarang nie kena belanja berpada-pada kerana kena allocate duit untuk beli makanan sunnah (rawatan alternative) , ubat kalsium dan Omega fish oil. Moga dipermudahkan segala urusan. Amin.

#Takafuluntukwanita
#Takaful
#hibah
#Tabungwanita
#Takafulinfant
#Takafulcoverbayisejak14minggudalamkandunganibu
#cpmbk
#celiktakaful


No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...