Monday, February 5, 2018

kalau anda bujang ke, tak payah fikir pasal polisi takaful sangat sebab takde tanggungan.

Semalam masa menuju keluar dari Sentul Boulevard, seorang makcik tua berbangsa India menahan kereta saya.

"Encik... boleh tolong saya?" 
Tolong apa Aunty?

"Tolong saya orang susah... mau hidup tapi tak mampu beli barang makan. Saya punya anak sudah mati kena bunuh. Sekarang saya jaga anak dia (cucu) juga sama saya" 
Ohh gitu..

"Encik tara percaya, Encik baca ini surat" 
Maka saya membelek kertas yang dibawanya
Salinan sijil kematian anak lelakinya dan gambarnya
Punca kematian - mati akibat luka dikelar kelar

Lalu saya hulurkan sedikit duit yang ada pada saya sambil niat bersedekah kerana Allah Taala. Moga Allah bantu makcik tersebut

Kadang kala, ada "penasihat kewangan" yang sarankan kalau anda bujang ke, tak payah fikir pasal polisi takaful sangat sebab takde tanggungan.

Moga anda sedar bahawa IBUBAPA juga adalah tanggungjawab anda sekiranya anda adalah anak lelaki dewasa kerana mereka mengharap anda dapat bantu jaga mereka bila tua

Jangan biarkan ibubapa anda hidup meminta minta 
WARISKAN GAJI ANDA KEPADA MEREKA SEBAGAI HADIAH HIBAH, BUKTI KASIH SAYANG ANDA TERHADAP MEREKA





mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...