Friday, February 2, 2018

"Aku bab Takaful ni, sorry la nak cakap. Dia pikir untung dia saja. Orang sakit, dia tak nak ambik. Walhal orang dah sakit la perlukan Takaful."

"Aku bab Takaful ni, sorry la nak cakap. Dia pikir untung dia saja. Orang sakit, dia tak nak ambik. Walhal orang dah sakit la perlukan Takaful. Cakap nak tolong orang, tapi nak ambik yang sihat je. Dah tu bila nak claim, pandai pulak dia cari alasan, takmo bayar. Ada je dia pusing pusing ayat, itu tak boleh claim, ini tak boleh claim!" kata seorang kawan prospek yang menyampuk perbualan kami

Oh ye ke?? Dari mana Tuan dengar ni?? tanya saya balik

"Kawan saya cakap la. Dia dengar sepupu dia punya kawan kat kampung cakap gitu, bila beli takaful, susah benar nak buat claim"

Oh patut la. Dengar cakap orang. Bukan pengalaman sendiri ya? En Abu ni gaji dia 5,000 sebulan. Kalau jadi apa apa kat dia, Tuan sebagai rakan sepejabat, boleh ganti-semula gaji dia 5,000 tiap tiap bulan tak?

"Erkk.. Tak boleh. Saya sendiri pun tak cukup"
Habis tu, siapa akan bantu keluarga En Abu ni nanti? tanya saya balik

"Tak mengapa mbk. Saya dah nampak dah maksud mbk. Okaylah saya setuju dengan proposal Income Replacement sebanyak RM750,000 tu" kata En Abu

Alhamdulillah. Tahniah tuan. You made the right decision. Protect your income first!

mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...