Thursday, February 22, 2018

BILA SIHAT DAN BILA SAKIT

Bila sihat : Aku takmo coverage besar sangat. Nanti mahal nak bayar!

Bila sakit : Alahai 50,000 je? Mana cukup ni! Nak pakai 500,000. Menyesal aku tak ambik coverage besar dulu

Bila sihat : Tunggu hujung tahun la aku ambik. Sekarang tengah tight bajet

Bila sakit : Sempat lagi tak kalau aku ambik sekarang? Cakap je berapa aku bayar? Aku accident la bro... Perlukan Takaful sekarang!!

Bila sihat : Rasa macam rugi je bayar Takaful tapi tak claim. Aku nak stop bayar je la kalau macam ni

Bila sakit : Bro, Takaful aku dulu, boleh sambung balik tak? Doktor cakap aku ada kanser la pulak. Baru detect. Aku perlukan duit untuk buat chemo nanti

Bila sihat : Suka hati aku la nak medical kad ke education polisi ke? Kau tu jurujual saja. Customer is always right, kau tau?

Bila sakit : Baru aku sedar, ada medical kad berjuta pun, semua tu bayar bil kat hospital, bukan kasi duit bulan-bulan kat aku. Nyesal aku tak ikut cakap kau, ambik Income Replacement dulu.

Bila sihat - Rasa macam kebal tak perlu Takaful
Bila sakit - Rasa macam terdesak perlukan Takaful


mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...