Thursday, November 24, 2016

Plan khusus untuk Takaful hayat dan pampasan berbentuk hibah Takaful.

1. Tahukah anda, mengikut PIAM, kajian menunjukkan untuk bajet/jumlah duit yang diperlukan untuk sesebuah keluarga meneruskan kelangsungan hidup setelah ketiadaan ketua keluarga atau pencari nafkah, memerlukan kira-kira RM723,000 untuk dalam tempoh 5 tahun dalam menempoh kehidupan dengan selesa.

2. Tahukah anda pampasan ataupun hibah takaful tidak dikira sebagai harta pusaka dan ianya tidak termaktub kepada hukum faraid?

3. Statistik menunjukkan jumlah harta pusaka yang tidak dituntut berjumlah RM 60 billion akibat ketidakcekapan mengurus harta pusaka

4. Kebanyakan ahli keluarga sudah ada kesedaran takaful akan tetapi lebih fokus pengambilan kad perubatan berbanding dengan perlindungan Takaful hayat. Tidak menyediakan dana kewangan yang mencukupi dan kalau ada Takaful hayat pun, pampasan kematian yang "under insured" (pampasan kematian yang sedikit) tidak mampu untuk menampung kos kehidupan sekarang dan tidak dapat menolong meringankan beban kewangan yang akan datang. Orang yang tersayang memerlukan sumber kewangan yang mencukupi untuk kelangsungan hidup.

5. Nak tahu pasal Plan khusus untuk Takaful hayat dan pampasan berbentuk hibah Takaful.  mohon tonton video dibawah sampai habis.

Jom Hibah Takaful

                    Plan khusus untuk Takaful hayat dan pampasan berbentuk hibah Takaful.

#hibahtakaful
#TabungWanita

mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...