Friday, May 3, 2013

Oh! My Gym Instructor \^o^/

Salam Jumaat

huhuhuhuhu... letih siottttttt!!! Baru balik dari Gym.. hush hush hush.. heheheh hari nie aku amat happy.. pasal kalori burn banyak 310 kalori.. minggu nie saja aku dan burn lebih 780 kalori. Aku pi gym 3 kali seminggu. Hari nie aku buat measurement.. huhuh dub dap dub dap.. jantung hah. Tengok tengok aku turun inchi and naik berat badan aku nie. It's ok.. kata gym instructor comel tue lembut. Ini kerana you built up the muscle. Sebab tue badan you naik. Tenang hati aku dengar nie. Sedang jiwa aku dok tenang dengar nasihat lembut dari gym coach aku tue comel, datang laks gym insturctor yg sorang lagi specky.. apa nie.. naik berat badan nie. Tuelah jangan ponteng kelas gym lagi. Kena datang hari-hari (macam kedai pakaian hari-hari). Terus down aku punyer motivation. Cubalah bagi ayat power yg lembut macam kawan ko sorang lagi comel tue... huhuhuhuhuh. Baik gym instructor yg ukur measurement aku tue. Terima kasih comel....

Specky gym instructor tue ada cakap kat aku.. kalau berat badan naik dan body fat naik nanti kena strok.. memuda nie tak nak kena penyakit kan... huhuhuhu.. aku dah jadi takut. Memang takut. Dalam takut tue aku tak selesa cara specky tue cakap kat aku. Bila situasi nie terjadi kat aku.. aku pun teringat sama lah jugak sebagai agent takaful nie. Normally agent takaful nie akan sentiasa cerita pasal mati, accident, sengsara tak der duit... macam ayat kawan aku cakap “Kerja buat org takut! Buat org ingat mati! Barulah bisnes boleh jalan! Hahahah…” ....... Dalan lawak sinis kawan aku tue ader betulnyer juga. Nak convince orang dan memberi kesedaran bukan gedebuk macam tue. Kena ader gayanya.... Dan bukan senang nak buat orang percaya kat kita.

Kalau orang yang kita jumpa tue tolak cara baik, kita tanya dier baik baik apsal tolak. Mesti ader sebabnya. Kalau dier dah bagi sebab dan masih tolak jugak.. kita as agent nie kenalah respect pendirian dier. Next time follow up balik. Baru org respect giler kat kita. Jangan sesekali marah kat org yang tolak apa yang kita nak share atau jual barang. Pantang aku org buat macam tue. Pasal aku marah biler org buat macam tue kat aku. So.... kita perlu berhemah bila nak berkomunikasi dengan orang. Kena rendah diri dan senyum sokmo.

ps:// Jom layan filem kawan aku nie. Best nonton nyer..


No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...