Thursday, July 4, 2019

Surat ini saya tujukan khas untuk bakal mama dan bakal ayah. Baca dengan hati yang tenang dan in love. Feel like prayers.

Surat untuk bakal mama dan papa,
Assalamualaikum Intan. Saya baru text berkenaan plan #infantcare. Sambil attend open house dan makan ketupat, bolehlah baca perkongsian nie. Hehehe 😋.
Plan #infantcare satu-satunya ada diMalaysia yg cover baby since dalam perut dari usia kandungan 14 minggu lagi. Tahu tak kita kalau baby premature (Nau' zubillah) lahir dan ingin apply Takaful, kena tunggu hingga 2 tahun. Ada kes hingga 5 tahun baru boleh apply. Kenapa ya? Kerna pihak Takaful nak tengok development baby.
Tak ada mana-mana syarikat Takaful yang cover baby dalam perut. Hanya plan #infantcare saja.
Cover baby coginetal illness dengan pampasan RM30,000 sehingga anak umur 5 tahun. So kiranya RM150,000 jumlah pampasan nya. Pasal premature pulak, apa akan jadi kalau baby premature? Masuk dalam inkubatur Kan? Masa anak dalam inkubatur tue, mak mesti dalam pantang lagi Kan? Ayah pun kena berkorban ulang alik hospital. Tue semua perlukan Kos Kan? Setuju?
Ok Tak kalau Kita bagi elaun RM200 sehari sekiranya baby masuk incubator ? Untuk ringankan beban boleh cover duit petrol semua tue. Sehari RM200 kalau seminggu berapa? Kiralah sendiri. Kalau masuk incubator dalam ICU/HDU dapat lagi RM500. Ok dah tue.
Tue baru incubator belum.masuk Bab jaundice lagi. Kalau baby kena jaundice Dan wajib masukkan dalam phototherapy, pihak Takaful akan bagi elaun RM1000. Ok ke atau ok sangat?
Ada juga kita bagi bonus untuk baby dapat infection diseases macam measles.
👇🏽 Ringkasan manfaat

Moga dapat ketemu
Love
Mardiyah kamarudin


Kesian dia kena Jaundice. Cepat baik ya sayang.


No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...