Tuesday, July 16, 2019

MULAKAN DENGAN CARUMAN BASIC TAKAFUL.

1. Pernah dengar "statement" orang miskin tak boleh sakit kerana hospital tempat orang kaya yang ada duit? Hanya yang layak sahaja boleh mencarum Takaful.
2. Kalau mampu tapi sakit, sudah tidak layak mencarum Takaful walaupun dia sanggup nak bayar RM 1 juta sekalipun. Hanya yang layak sihat yang boleh apply Takaful. Bersyukurlah pada yang sihat. Tapi sayang, mereka berlengah nak ambil. Diakhir cerita ..... Kasihan.
3. TAKAFUL ejen sering kali mendengar ucapan saya tak layak mencarum Takaful kerana tidak mampu.
4. Tuan puan boleh mula menjinakkan diri menabung perlindungan DENGAN MULAKAN manfaat yang asas dahulu. Manfaat yang asas seperti kematian, kemalangan atau penyakit kritikal.
6. Kalau pekerjaan tuan puan melibatkan pengangkutan awam, menaiki kenderaan seperti kereta atau motor, elok ambil manfaat kemalangan sebagai manfaat asas.
7. Jika pekerjaan melibatkan bahan kimia, saya sarankan mencarumlah dengan manfaat penyakit kritikal.
8. Kalau nak ambil semua, caruman bulanan jadi mahal. Kita kena tahu apa yang manfaat kita perlu. Jangan dengar sangat cakap ejen ðŸ’¯%. Takut nak kejar komisen. Nanti kelaut nasihatnya nanti. Kita hanya mampu ternganga dan diselubungi perasan takut. Nak carum Takaful pun kena ada ilmu. Boleh layari blog saya di www.akupenjualinsurans.blogapot.com untuk ilmu lebih manfaat.
9. Jangan sesekali pada mulanya kita bayar, kemudian lama-lama tak dapat bayar kerana masalah kewangan atau ada komitmen yang lain. Kita mula rasa beban dan Takaful ini menyusahkan. Kan dah rugi. Baik ejen dan pelanggan. Ejen jejaskan KPI manakala pelanggan tiada perlindungan yang sewajarnya.
10. Manfaat asas Takaful tak mahal. Hanya bermula RM50* pun dah boleh mencarum.
*Terma dan syarat.
Mardiyah kamarudin


No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...