Wednesday, June 6, 2018

TERLEPAS RM 1 JUTA

Seminggu selepas raya, saya didatangi seorang surirumah. Katanya suaminya meninggal dunia kerana kemalangan sebelum raya ituhari. Dia ada jumpa business kad dan quotation Takaful ni.
Nak tahu kot-kot arwah suami ada ambik tak polisi selepas jumpa di bulan puasa ituhari? Arwah gaji besar dekat 12,000 sebulan. Bila dah meninggal, majikan dah tak bayar gaji lagi. Sakit jugak la sebab semua harta lain spt kwsp, bank, asb, tabung haji semua beku, kena tunggu surat kuasa tadbir dulu dari pejabat tanah.
"Sebenarnya gini puan. Saya dah suruh arwah ambik caruman RM750 sebulan ni. Saya tahu arwah ada masalah kesihatan sampai tak layak mohon Takaful. Tapi bila saya tunjuk quotation ni, dia cakap TUNGGU LEPAS RAYA LAH. Banyak nak belanja itu ini. Dia kata puan nak shopping puas puas. Raya setahun sekali.
Kalau dia jadik ambik ituhari, dah cover lebih sejuta dah. Puan patutnya dapat 1,084,700 dah. Tapi masalahnya, dia tak ambik. Dia mintak tangguh. Maka saya tak leh buat apa"
Tak boleh ke puan adjust apa apa? Tolonglah saya dah takde tempat bergantung ni. Takde pendapatan! Keluh balu tu
"Dah meninggal dunia, maaf saya tak dapat buat apa apa puan. Saya dah cuba pujuk dia" kata saya
-------------------

Itulah bezanya antara TUNGGU LEPAS RAYA DENGAN AMBIK SEKARANG. KITA TAK TAU AJAL KITA BILA. Sibuk dengan raya setahun sekali, family hilang sumber pendapatan selama-lamanya
Anda nak tunggu lepas dah tiba ajal, baru nak buat keputusan ke? Bertindak sekarang!


#hibah
#cpmbk
#celiktakaful
#takaful
#TabungWanita

mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...