Friday, June 22, 2018

Saya kongsi kisah klien kawan saya (ejen) yang didiagnose kanser perut.



Selamat Pagi ðŸŒ» semua. Kita mulakan posting diawal pagi dengan kesedaran takaful
Takaful diterima ketika sihat walafiat. Jika dah sakit, pihak takaful akan menolak permohonan kita. Klien kawan saya nie didiagnose kanser perut. Muda lagi dia nie. Lahir tahun 91. Sakit tak kira usia dan jantina. Doakan klien kawan saya nie cepat sembuh. Sekarang nie tengah jalani kimoterapi untuk 3 cycle.
Oh ya. Klien kawan saya nie kerja di TNB. Walaupun insurans tempat kerjanya cover 100% kos rawatannya, dia masih percaya perlu ada personal takaful sebagai back up plan.
Allahu Akbar. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Sekurang-kurangnya beban kewangan dapat dibantu. Tuntutan pampasan penyakit kritikal sebanyak RM200,000 sedang diusahakan.
Mohon doakan beliau sembuh.

3 hari sebelum hari raya aku dapat call dari client aku. Dia call selalunya hanya untuk claim elaun harian di ward sebabnya dia di cover 100% oleh company dia iaitu TNB. 
Ayat biasa bila kita call kita akan tanya soalan pembuka biasa iaitu 'Apa khabar?'
Alangkah terkejut bila jawapan yang aku dapat ialah 
'Tak sihat la Harris, kena kanser perut'
Tapi nada suara yang riang. Aku tanya lagi sekali dan pasti aku tak salah dengar. 
Hari Isnin lepas dia ada buat Positron Emission Tomography Scan (PET Scan) dan disahkan bahawa kanser yang dihidapi bukan di peringkat awal. Mungkin di peringkat akhir. 
Sekarang baru mula chemotherapy. Mula dengan 3 cycle. Dan akan tengok perkembangannya dari sana macam mana perubahan. 
Client aku ni umur sebaya aku. Lahir tahun 91. Umur baru 27 baru melahirkan anak 3 bulan lepas. Kalau dia yang dilindungi sepenuhnya oleh company pun minta dilindungi oleh Takaful, kau yang takde perlindungan memang maha dasyat tahap konfiden kau. 
Pampasan yang sedang diusahakan ada dalam RM200,000. 
Harap kau orang doa kan dia.

 kredit: FB Harris Fitri

#takaful
#cpmbk
#askcpmbkfortakaful
#TabungWanita
#hibah
#incomereplacement

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...