Monday, June 4, 2018

Apply insurans melalui telefon

Ingin sy berkongsi satu kisah benar..

"Bapa saya ada apply insuran, by phone..dpt call dari sebuah syarikat insuran yang menawarkan perlindungan pampasan jika meninggal, lumpuh dan sakit kritikal,serendah RM40/bulan..

Bapa saya setuju dan telah apply pada Feb2015,.Allah sayangkan beliau dan beliau meninggal dunia Mei2015, kehilangan beliau meninggalkan kami sekeluarga kami ratapi dengan redha.. 
Tetapi kesedihan kami bertambah apabila malangnya pampasan insuran arwah tidak dapat dituntut sebab hanya bayaran bulan Feb and Mac sahaja dibuat melaui potongan akaun, Apr dan Mei tiada bayaran..

Kami bertanya pada Agen Takaful juga sahabat kami.
Rupanya akaun nya terus menjadi lapse jika tiada bayaran sehingga hujung bulan, tuntutan nya tidaklah banyak hanya RM40,000 sahaja.

Kami redha...😔"

Morale :
Bukanlah insuran telemarketing itu tidak bagus, cuma ada pro and contra juga. 
Pro nye, ia murah cuma ia tiada consultant untuk advise and bagi pertolongan. Kedua, ia tiada cash value utk menampung jika bayaran tertunggak dua atau tiga bulan. 
Ketiga, jarang kita bagitau kita apply telemarketing kepada orang sekeliling itupun jika waris terjumpa letter insuran.

Apply insuran/takaful dari Agen berdatar..mereka lbih arif dgn industri ini..cari agen yang kita selesa..

kredit: Muhammad Fauzi


No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...