Thursday, April 19, 2018

Nanti dulu, nak tanya wife dulu nak ambil takaful nie.

Baru dpt call dr sorg perempuan tadi.

“Salam Puan Izzaty ke ni? Saya jumpa business card puan dalam wallet suami saya. Nama H***z. Puan kenal ke?”

Tengah pikir jap. Sbb ramai org saya approach dan present nama tu. 😅 Saya minta gambarnya. 

Oo okay kenal. Pernah jumpa. Pernah cerita berkenaan hibah. Tapi tak jadi nak proceed. Nanti dulu nak tanya wife katanya. Saya pun cakap macamtu pada dia.

“Tapi, suami saya x pernah tanya saya pun puan. Dia baru meninggal minggu lepas. Ni yang saya baru betul-betul check wallet dia. Maksudnya die tak pernah ambil polisi hibah dengan puan?”

Saya minta maaf, cakap tak ada. Dan ucapkan takziah. 

“Tak pela puan kalau macam tu. Maaf ganggu ya. Assalamualaikum.” Bunyi nada hampa sebelum dia letakkan telefon.

Hmmm.

Saya nak ambil peluang sini untuk kongsi

HIBAH IALAH HADIAH KEPADA ORG YG TERSAYANG. Bagi yang blum pernah dengar apa itu hibah. Ada tak para suami sini dalam blog saya yang masih belum tau dan nak tahu dan memang nak buat kan hibah utk isteri, anak dan family? Boleh tanya saya terus ya. Buatlah hibah sementara masih sihat. Jangan tunggu atau tangguh sebab kita tak tahu apa akan jadi ESOK.

Credit beautifully written by Ezzaty Azham.

mbk|0192853910



No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...