Thursday, April 5, 2018

Artis dan Takaful

Nota: Ntah ke berapa kali saya post cerita artis nie. Orang kata, kalau cerita berulang-ulang, orang akan CEPAT ingat walau jemu membacanya.

AWAL ASHAARI habiskan ratusan ribu untuk rawatan selepas kemalangan kerana tidak ada apa apa perlindungan insurans atau takaful.. anda ambillah iktibar dari pengalamannya...

Dengan hanya RM80 sebulan anda yg berusia 30 - 39 akan dilindungi sebanyak RM250,000 utk kemalangan.. Jangan berkira dengan diri sendiri, kelak orang lain akan berkira dengan diri kita.

"Awal mengakui, ketika kemalangan dia tidak mempunyai sebarang insuran perlindungan dan terpaksa menanggung kos perubatan mencecah ratusan ribu ringgit sepanjang tempoh setahun enam bulan menjalani rawatan.

“Bayangkan kalau saya meninggal dunia ketika itu, kasihan kepada isteri dan anak kerana mereka tidak dapat sebarang pampasan.

“Begitu juga dengan kedua ibu bapa saya yang mana mereka putus punca pendapatan. Mereka bukan daripada orang senang yang tidak memerlukan duit anak.

“Disebabkan itu, selepas kejadian saya perlu ubah persepsi. Dalam masa sama, saya bersyukur Allah panjangkan umur dan beri peluang kedua. Sekurang-kurangnya, apa saya lalui dapat jadi iktibar kepada orang lain,” katanya


mbk | 019 285 3910

#hibah
#takaful
#TabungWanita
#incomereplacement

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...