Thursday, December 28, 2017

SURRENDER POLISI

******************************

Tahun nie ada klien saya yang surrender polisi. Saya ada tanya kenapa nak surrender? Rata-rata ada masalah kewangan dan kena adjust financial depa balik. Ralatnya, tak sempat nak consult pasai surrender polisi, depa dah pi kaunter buat surrender sendiri. Dah itu muktamad, saya akur. Moga mereka didalam sejahtera dan sihat sentiasa.

Berkenaan dengan surrender polisi, saya tertarik dengan status dan komen Tuan Nazri Othman:-
kalu klien saya nak surrender kalu bgtau sy pun sy tak halang. Cuma sy akan tanya sebab je. Kot2 ada perkara yg boleh diselesaikan.
Jika itu dah muktamad mmg sy akur je. Sy takkan pujuk rayu org ambik dan takkan pujuk org supaya jgn surrender. Tugas sy hanya bg info yg patut klien tahu kesan dan akibat.
Duit orang... Apa kita boleh buat. Semoga klien2 yg surrender tu sihat dan selamat. Kalu pas surrender kena musibah Innallillah.
Dan dalam banyak komen balas dari friendlistnya, saya tertarik dengan komen ini:-

" Saya ada satu klien saya x pujuk.. dia lapsed dan 4 bulan lepas dia lapsed dia meninggal dunia sebab kemalangan.. mak arwah call saya sambil menangis dan tanya ada pampasan apa2 x sebab nak settlekan kereta arwah dan motor besar dia.. sampai sekarang saya rasa ralat sebab x pujuk dia bayar sambung sikit 2 3 bulan..

Saya sebagai perancang kewangan, bila klien nak surrender selepas kita bagi good servis dan explanation yg baik, maksudnya klien masih x faham kepentingan product yg kita beri.. saya rasa gagal sebagai seorang agent kalau klien saya x nak bayar bukan sebab x mampu bayar atau ada beli insurance lain.."

Moga kisah ini menjadi ikhtibar buat kita semua


mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...