Tuesday, December 12, 2017

Orang wanita wajib ambik Takaful wanita.


Sebagai wanita, kita diberkati dengan keupayaan untuk membawa kehidupan ke dunia ini. Oleh sebab tu, badan kita mempunyai organ-organ yang istimewa untuk mencapai matlamat tu.

Akan tetapi, struktur badan kita lah, membuatkan kita lebih cenderung pada beberapa penyakit spesifik yang dihadapi oleh kaum wanita.

Contohnya, kanser.

Tahukah anda, yang mana 5 organ yang sering terkena penyakit kanser di Malaysia? 

1. 

Hidung & kerongkong

2. 

Payudara

3. 
Paru-paru

4. 

Usus

5. 

Servik

Yang menyedihkan adalah, setiap 19 wanita Malaysia, terdapat 1 wanita yang terhidap penyakit kanser. Risiko mendapat kanser amatlah tinggi.





Tahukah anda? Dalam manfaat plan 36 penyakit kritikal ada melindungi penyakit kanser. Akan tetapi penyakit karsinoma in-situ (dilabel sebagai kanser peringkat awal) TIDAK DILINDUNGI oleh plan penyakit kritikal sedia ada.

Alangkah baik jika kanser dikesan lebih awal. Ini boleh meningkatkan kadar survival.

Uols bersetuju tak jika kanser dikesan lebih awal boleh meningkatkan survival?

Saya sarankan 100% , orang perempuan mencarum plan Takaful wanita. Plan ini direka khas untuk melindungi penyakit berkaitan wanita.



Apabila penyakit karsinoma in situ berlaku, anda perlu membuangnya dan tiada bayaran daripada perlindungan Penyakit Kritikal.

Anda mungkin perlu pembedahan untuk mengeluarkannya. Jika ambil pelan 3, RM45k akan dibayar. Jika karsinoma in situ berkembang secara agresif kepada kanser, maka pelan ini akan membayar baki RM105k.



Anda mungkin sudah mempunyai kad perubatan. Kad perubatan akan membayar untuk pengeluaran sahaja; ia tidak akan membayar untuk pembinaan semula payudara.

Pelan ini membayar untuk pembinaan semula payudara sebanyak RM45k.

Jika ada pelan seperti ini, adakah anda akan mempertimbangkannya?



mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...