Thursday, December 28, 2017

LAPSED

***********

Lapsed adalah bila akaun perlindungan a.k.a polisi Insurans atau sijil Takaful sudah TIDAK AKTIF. Bila ia tak aktif, sebarang tuntutan (CLAIM) tak boleh dibuat. Pihak Insurans dan Takaful, dah tak cover. Jika ejen kalian ada message atau call, mohonlah buat bayaran dengan kadar segera untuk aktifkan kembali akaun Takaful itu. Mereka bukan nak kejar komisen semata-mata. Tapi lebih kepada keprihatinan pada klien mereka sahaja.

Berdasarkan kisah benar, klien saya sijilnya sudah lapsed. Sudah diingatkan untuk buat bayaran, tapi dia senyap sahaja. Nak dijadikan cerita, dia ada message saya kerna kakinya ada bisul. Nak buat macam mana sijil Takaful sudah lapsed. Maka terpaksa dia bayar sendiri kos pembedahan kakinya itu. Kos rawatan RM11,000.  Akibat dari peristiwa ini, saya beryukur kerna pintu hatinya terbuka semula untuk buat bayaran untuk atifkan kembali sijil Takaful itu.


Mohon share jika status ini bermanfaat. Tak perlukan kredit pun.

mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...