Saturday, December 2, 2017

Benar cakap orang, seseorang akan memahami Takaful apabila.........


"Saya jumpa polisi ni kat almari arwah suami saya. Saya nak semak berapa saya boleh dapat kalau buat tuntutan ni?" 
Kejap ya puan, saya check sistem.
Hmmmm...
Minta maaf puan, polisi arwah suami ni cover RM1 juta. Tapi malangnya, sudah luput. Dah lebih setahun dia tak sambung bayar polisi
"Kenapa boleh jadi macam tu? En Azha tak suruh dia bayar ke? Aduhhhh macam mana saya nak teruskan hidup dengan anak-anak ni?"
Minta maaf puan, bila dia mesej saya cakap dia dah tak nak sambung bayar polisi ni, puas saya mesej dia berkali kali. Takut jadi apa-apa kat family. Telefon pun tak nak jawab
Dia cakap, puan suruh guna duit caruman tu untuk bawak family pergi bercuti tahun lepas. Katanya, puan cakap buat rugi je bayar tapi tak claim apa-apa.
"Aduhhhh menyesalnya saya cakap gitu kat dia. Tak sangka pulak umur dia tak panjang walaupun usia muda lagi"
---------------
Benar cakap orang. Seorang isteri takkan faham kepentingan Takaful. 
Nak fahamkan kepentingan Takaful, tanyalah seorang balu atau anak-anak yatim. Persoalannya, anda nak tunggu jadi balu dulu ke untuk memahami?

Mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...