Friday, March 27, 2015

saya rasa medical takaful kena ada ..


saya rasa medical takaful kena ada .. 

katakan lah 15 tahun di masa hadapan, anda disahkan menghidap sakit kanser, yang mana anda tidak menjangkakan langsung.. kos merawat kanser adalah beratus ribu ribu ringgit.. buat masa sekarang, ada ubat yang subsidi, ada yang tidak.. mahu tidak mahu anda kena masuk nama bawah makna dan tunggu bantuan kewangan..

saya beri contoh.. jika anda menghidap kanser dan merebak ke bahagian tulang, rawatan kemoterapi dn radiotherapy banyak yang subsidi, ada a few drugs yang di luar subsidi..
tetapi oleh sbb kanser telah merebak ke bahagian tulang, anda memerlukan prosthesis yakni tulang besi yang harga nya adalah puluhan ribu ringgit.. prosthesis bukan di dalam subsidi kesihatan.. kebanyakant patient tergendala rawatan menukar prosthesis, kerana mereka tidak punyai wang belas2 or puluh2 ribu untuk bayar.. terpaksa tunggu unit kebajikan/ zakat

saya punya pendapat, jika anda punyai investment yang sudah cecah ratus2 ribu ringgit, then tak perlu insurans, tetapi kalau tidak ada pelaburan sebanyak itu, i think better subscribe at least one medical card.

Salam Jumaat
mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...