Sunday, June 29, 2014

Jodoh dengan Abam Takaful

Salam,

Teringat pertemuan pada tahun 2005.

Tetiba abah suruh jgn pi mana2. Kita org adik beradik akur. Tetamu istimewa mana pulak nak dtg nie? Pelik jugak.  Hari yg dijanjikan pun tiba. Tetamu yg dinanti pun sampai. Kelihatan keta Toyota Vios parking tepi umah. Abah pun panggil kesemua anak2. Sambil tersenyum, abah perkenalkan ejen Takaful. Ejen tue senyum jer. Terkejut dier tgk bilangan adik beradik kami. Ramai..... Kita org tanyalah ejen tue. Jumpa abah kita kat aner? Dier kata kat spital. Oh ya. Abah rajin buat check up. Rezki ejen tue....

Ejen Takaful pun jelaskan konsep takaful nie. Mmg kami blur n tak ader pendedahan pasal Takaful nie. Tak pernah terpikir langsung. Nie pun atas inisiatif abah sendiri. Mungkin abah ader terpikir dgn tragedi mama. Arwah mama meninggal semasa tido. Jadi abah takut perkara boleh berulang, tak der back up protection. At least aderlah harta peninggalan utk generasi lain. Kalu sakit pun, medikal kad tolonh byrkn. Abah just suruh sain. Kami sign atas borang kosong. Kami mmg rely on ejen 100%. Alhamdulillah, sampai skrg ejen kami menjalankn amanah dgn baik. 

Memandangkn jadi ejen takaful nie tugas yg murni n mulia seperti guru, saya pun decide nak jadi ejen Takaful. So far, medikal kad banyak tolong family saya. Tolong ringankn beban kos rawatan. Dahlah medikal kad tolong byrkn, dapat upah masuk spital lagi. Alhamdulillah.

Sepanjang jadi ejen nie, saya bersyukur dapat tolong org. Saya gembira. Ini adalah amanah yg perlu saya pikul. Jadi ejen nie bukan sekadar kerja tapi perhubungan dgn manusia. 

Saya bersyukur, saya jumpa abam takaful dgn prubsn takaful. Abah kata its not about produk, its about medical expenses freedom n it's about ejen them self. Semua produk bagus, tapi nak jumpa org yg amanah tue susah. 

Jadi anda diluar saner jodoh takaful korang dgn saper? Setahu saya, Takaful operator diluar saner banyak.  Harap dapat jumpa cepat. Yerlah dgn kadar inflasi medical nie, mmg akn naik. Dah naik, pihak takaful terpaksa naikkan premium dgn coverage yg berpatutan. 

Salam Ramadhan buat pembaca belog saya. Moga d bulan yg penuh rahmat nie, dapat dipergunakn sebaik mungkin.

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...