Takafulovers

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...

Monday, August 26, 2013

abang tentera boleh masuk takaful ker?



Aku beborak dengan sorang member tadi pasal Askar dan peranannya pada negara.

Aku cakap; "Ko rasa bebaloi tak kerajaan invest bepuluh juta beli kelengkapan perang, bagi latihan, rekruit, beli teknologi semua ni untuk pertahanan negara? sebab negara kita tak perang pun, aman damai sejahtera, dalam 20-30 tahun ni baru ada kes Bukit Jenalik dan Sandakan je. Macam mana pendapat ko?"

Kawan aku geleng kepala sambil menjawab lemah, "Malu betul aku kau tanya soalan bodoh ni. Sekarang ni memang la aman, kemudian hari? ko tau ke bila negara kita nak kena serang? ko boleh jamin ke takde kumpulan yang nak buat porak peranda negara kita?"

Aku tersenyum. Aku jawab balik;
"Orait, bagus, nah borang Takaful. Mohon sain sekarang"


ps:// abg tentera boleh ambik Takaful. But make sure declare tentera apa n pangkat. kalau kena tembak pihak takaful akan cover.

No comments: