Tuesday, May 1, 2018

Kita biasa dengar.... bila

Kita biasa dengar atau baca pengguna komen;
.
"Anak saya masuk wad mudah saja dengan medical card AiA Takaful. Swipe sahaja sambil pejam mata..."
.
"Husband saya accident, Prudential BSN cover. 5sen duit pun tak kena bayar..."
.
"Masa saya kena denggi. Alhamdullilah, TAKAFUL IKHLAS cover completely. Zero deposit..."
"Anak saya operate nanah di kepala, Ceupacare cover saja...
Ini adalah cerita-cerita benar yang kita boleh dapat dari friendlist kita.
Ini jugak jelas menunjukkan yang orang kita dah mula buka mata pasal kad perubatan. Tiada lagi yang kata, takaful ini tahyul, kapitalis, penipu dan sebagainya.
.
Dalam industri ini, semua produk adalah terbaek dan tiada satu pun produk yang tercela. Semua produk-produk ini mendapat approval dari Bank Negara Malaysia. Kau fikir BNM ni cap ayam?
.
Jadi, ambillah produk mengikut keperluan dan kemampuan anda, kerana "The Best policy is the paid policy". 
Jangan lupa untuk cari ejen yang betul-betul komited dengan tugasnya macam saya. Produk power pun, kalau kita whatsapp ejen selalu bluetick saja pun tak guna. Kan?
.
Soal produk mana lagi power tu jangan risau, sebab dari semasa ke semasa, setiap company akan keluarkan produk terbaru mereka. Kita ada 11 company takaful yang sentiasa compete each other untuk keluarkan produk yang terbaek untuk keperluan pengguna.
Pasal claims pulak, kalau betul-betul kita layak dapat claim tersebut, memang company akan bayar. Mereka tak goyang pun.
.
Mereka ada banyak paid up capital bernilai ratusan juta bahkan billion. Mereka member PIDM. Mereka juga ada company Retakaful yg cover mereka. Pada masa yang sama, mereka terikat dengan akta Perkhidmatan kewangan 2013 dan diselia oleh BNM. 
Jadi, tiada sebab untuk mereka tak bayar claims dan kalau mereka tak bayar, mereka kena penalti!
Unknown CnP

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...