Sunday, May 6, 2018

Kenapa pekerja yang diberi facility insurans dari majikan tak kira samada life atau medical perlu ambil personal takaful insurans sendiri?

▶️ Sebab facility berikut bukan hak milik mutlak pekerja Tapi Hak Milik Majikan yang boleh ditarik dan ditamatkan oleh majikan dalam 2 keadaan, BERHENTI kerja atau DIBERHENTIKAN kerja.

▶️ Facility berkenaan boleh berubah manfaat dan nilai coverage setiap tahun. Potensi besar semakin berkurang dan mengecil shj. Adakah ianya akan mencukupi kepada pekerja?

▶️ Tidak layak mendapat pengecualian Cukai bagi pekerja itu sendiri.

▶️ Pekerja terdedah Risiko Pengecualian atau Di Reject atau TIDAK dicover oleh syarikat Takaful Insurans (jika setiap tahun majikan menukar syarikat takaful insurans) kerana telah mempunyai penyakit atau membuat claim yg tinggi setiap tahun.

Ada banyak lagi info dan fakta yang boleh disenaraikan.

Cuma abg tertanya -tanya, mengapa Anda perlu risikokan atau membazir peluang yg diberikan kepada anda sekarang dengan meletakkan sepenuh kepercayaan kepada majikan anda terhadap KOS PERUBATAN dan SARA HIDUP jika anda sudah tidak dapat berkhidmat lagi kepada majikan anda sekarang ??

Kempen abg sempena pilihanraya ni,
1 Rakyat 1 Sijil/Polisi Takaful Insurans.

Kredit: aliff fizzal

Mbk | 0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...