Tuesday, May 1, 2018

Jangan macam nie...😢



“Buat apa aku ambik Takaful ni.. Bukannya dapat apa pun.. Aku mati, anak bini aku juga yang  kaya.."

Pelik kan ayat ni.. Tapi inilah reality perangai sesetengah orang.. Dah mati pun masih berkira dengan anak bini ??? Tak nak tinggalkan ke duit poket utk anak bini ??? Mereka juga perlu teruskan kehidupan..

RIWAYAT AL-BUKHARI
Tinggalkan anak dan isteri kamu dengan kesenangan adalah lebih baik daripada tinggalkan mereka dalam keadaan meminta-minta..

SURAH AL BAQARAH : Ayat 240
Dan orang-orang yang (hampir) mati di antara kamu serta meninggalkan isteri-isteri mereka, iaitu di beri nafkah (saguhati) – makan, pakaian dan tempat tinggal hingga setahun lamanya, dan tidak di suruh pindah dari tempat tinggalnya. Kemudian jika mereka keluar (dari tempat tinggalnya dengan dengan kehendaknya sendiri) maka tidaklah kamu bersalah (wahai wali waris si mati) mengenai apa yang mereka (isteri-isteri itu) lakukan pada diri mereka dari perkara yang patut yang tidak di larang syarak itu dan ingatlah, Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana..

Ingat yea...

Takaful ni bukan untuk kita jadi kaya tapi tanpa Takaful mungkin boleh buat kita jadi papa..

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...