Thursday, March 29, 2018

TERKELU

Baru tadi call prospect saya.

Prospect ni saya call untuk buat Appointment untuk saya kongsikan berkenaan Program Hibah Takaful dari tahun lepas lagi.

Niat saya hanya untuk berkongsi Program yang bermanfaat untuk keluarganya yang tersayang. Dengan sumbangan RM100 sebulan isterinya akan dihibahkan pampasan Takaful sebanyak RM250,000.00.

Sekali yang jawab panggilan ialah abang Ipar beliau. Dialog saya lebih kurang macamni:

Saya: Tuan, saya ni Fanshuri Badarudin.

Abg Ipar Prospect (A.I.P): ya. kamu siapa?

saya: wakil Prubsn Takaful. Nak set Appoinment supaya dapat jumpa.

A.I.P: Ya untuk apa ya?

Saya: Erk. Tuan XXX ada? bole saya bercakap dengan dia?

A.I.P: Oh Tuan XXX sudah meninggal dunia.

Saya: Innalillahii wa inna ilai hii raa ji uuun

A.I.P: Ada apa-apa tentang takaful ?

saya: erk......TERKELU.........

Maafkan saya kerana tidak dapat meyakinkan Arwah untuk membuat persediaan kepada isteri & anak-anaknya. Maafkan saya sekali lagi.

ini kali ke 4 berlaku kepada saya sepanjang berada dalam Industri Takaful. Sebab itu kenapa saya sedaya upaya meyakinkan masyarakat dengan Takaful. Sekurang-kurangnya ada sesuatu yang ditinggalkan untuk isteri , anak-anak & keluarga.

Kredit : Fb Fanshuri Badaruddin


mbk | 1092853910
#hibah
#takaful
#TabungWanita
#incomereplacement
#askfortakaful

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...