Monday, March 26, 2018

PERBUALAN AKU DENGAN RAKANKU SEORANG MANAGER

"Aku skrg dh melabur RM100 sbln di unit trust.Simpanan pula di Tabung Haji,potong gaji terus."jawab rakan lamaku.Dia dh pangkat manager skrg.Alhamdulillah.

"Takaful ko dh ada ?" Aku beranikan diri tanya soalan ni.Malas kdg2 nk tanya ..Org lbh suka ingat aku nk menjual takaful dpd nk tolong dia jika ditimpa susah.

"Erkk..Takaful maksud ko medical card ke ? Medical card aku dh ada..kampeni dh bg"
" Oh bgslah at least selagi ko kerja,kampeni tanggung bil hospital ko.Tp kalau ko dh tk kerja mcm mana? 
Kalau ko meninggal,ada savings dan pelaburan ko akan bg terus at least RM250K terus dkt anak ko ?

" Haha ..ok ok.Aku faham.Nnt dululah Ayu.Banyak duit nk pakai."

"Memanglah boleh nnt dulu.Duit pun mmg rasa nk guna mcm2 .Tp kalau tkbyr takaful pun,duit tu byk mana pun mmg rasa tak cukup. "

Yerla..Takdak sapa suka dinasihati.
Tapi kerja aku ni memang kena banyak nasihat org.
Ada yang ok, oklah..Yang tak ok sure menyumpah dlm hati.

Aku kena kental.Asalkan apa yang aku katakan bukan utk keburukan pun.Utk kebaikan dia juga

Kredit Fb: Ayuni Dalila Syukur

#hibah
#takaful

mbk | 019 285 39 10


No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...