Wednesday, October 11, 2017

Kerana Dia Sahabatku

Kerana dia sahabatku, 
aku tidak berani memaksanya mencarum Takaful, takut dia menganggap aku mengambil kesempatan terhadap persahabatan kami.

Kerana dia sahabatku, 
aku tumpang gembira bila dia dinaikkan pangkat,tp aku masih belum sedia memaksanya mencarum Takaful, mungkin dia menyimpan utk kahwin.

Kerana dia sahabatku, 
aku tumpang gembira untuknya melangkah ke gerbang perkahwinan, tp aku masih belum sedia memaksanya mencarum Takaful, mungkin dia menyimpan utk beli rumah.

Kerana dia sahabatku, 
aku gembira untuknya memiliki rumah sendiri, tp aku masih belum sedia memaksanya mencarum Takaful, mungkin dia menyimpan utk persekolahan anaknya.

Tp kini.. aku menyesal

kerana tidak memaksanya mencarum Takaful. Kini.. dia koma di hospital akibat kemalangan. Isteri dan anaknya terpaksa berulang alik ke hospital. Perasaan malu menghantui diriku, Apakah nasib keluarga mereka sekiranya dia pergi dahulu?... Hanya doa shj dpt kupanjatkan.. semoga keluarganya tabah dengan ujianMu.
Seandainya masa boleh ku undur, akan ku merayu kepadanya supaya mencarum Takaful. Sekurang2nya, aku mampu ringankn beban keluarganya dgn wang pampasan Rm100000, @ Rm500000, @ Rm1 juta dr Takafulnya.

Hibah Untuk Tersayang

mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...