Wednesday, September 9, 2015

[Edisi Besi oh besi]: Nak tanya kekawan yg kerja gomen sini, kalau operate masuk besi kerajaan tanggung tak?


Terima whats app dari kawan , gambar besi untuk rawatan accident. oooooooo.. nielah besi yang doktor guna kalau nak masukkan besi untuk kaki yang patah.

Teringat mak saudara dimasukkan ke hospital USM kerana jatuh dari bilik air. Tulang dekat betis patah. So, dr kena masukkan besi untuk cover up tulang yg patah tue. Besi yg macam mana saya pun tak tahu.

Mak sedara saya kata kalau nak operate di USM kena queue panjang. Minggu depan pun Dr tak jamin dapat Operation ker tak. Buat di USM just bayar kos besi jer dengan harga RM1,000++.

Kalau nak buat Usains (USM jugak, hospital yg diswastakan) boleh jugak. Tak perlu tunggu lama.. dah terus boleh buat tapi kos rawatan campur kos besi RM11,000. Itu baru kos operation,tak dimasukkan lagi kos bilik, kos consultant dr, kos ubat. Kalaulah mak sedara saya nie saya offer dia medikal kad awal2, mesti tak perlu kuarkan duit RM11,000 tue. Saya doakan mak sedara saya (cik lah) cepat sembuh. 
Amin

Kalaulah korang baru saja dapat medikal kad hari ini, tetiba berlaku accident (Nau'zubillah), terus dimasukkan ke hospital yang berdekatan. Kalau hospital gomen, korang boleh buat tuntutan dengan cara reimbursmeent (bayar dahulu claim kemudian). Kalau dimasukkan ke hospital swasta dan panel hospital, korang tak perlu pening atau risau..... medikal kad boleh tolong bayarkan kos rawatan anda semua. Yg penting anda boleh berehat dengan tenang dan aman. Yang best lagi kalaulah korang ambik manfaat elaun kemalangan mingguan... korang akan dapat bayaran secara mingguan kerana kerna cuti akibat kemalangan..Bolehlah korang berehat dengan PEACE OF MIND.

Nak tanya kekawan yg kerja gomen sini, kalau operate masuk besi kerajaan tanggung tak? 

mbk
perunding takaful
0192853910

1 comment:

Anonymous said...

Sedapnya mulut ngata kerajaan ye...nk meniage niage elok2..jgn kondem mengondem..

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...