Tuesday, August 11, 2015

The beauty of Takaful


Cerita ini saya dapat dari kawan saya (juga seorang ejen) berkenaan dengan client nya di diagnose salah satu penyakit kritikal (yang mana kawan saya tak beritahu penyakit apa kerna P n C katanya) dan kerana itu pihak Takaful sudah membayar pampasan sebanyak RM100,000 untuk pampasan penyakit kritikal dan RM5,950 untuk hospital allowance. Dengan adanya duit pampasan nie dapat lah klien kawan saya meringankan beban dalam perbelanjaan harian/ monthly commitment untuk jangka masa tertentu. Dengan ini, dengan sukacitanya Takaful yang beliau carum termasuk medikal kad akan menjadi WAIVED ( dalam bahasa melayu di ketepikan). Maksudnya, klien kawan saya ini tak perlu bayar Takaful lagi sehingga tarikh matang polisi atau meninggal dunia (yg mana terlebih dahulu). Saving pun dibayar oleh pihak Takaful setiap bulan. 

RM100,000 itu adalah income replacement. Inilah "The beauty of Takaful!!!"



Saya masih teringat dengan pesanan SMS dari seorang pengguna Takaful. Beliau menyatakan akan kesalan mencarum Takaful kerna tak nampak duit itu akan kemana. Saya tak marah dan tak salah kan beliau kerana Takaful nie bukan nya benda fizikal yang boleh kita pegang dan nampak. Takaful nie sesuatu yang berkaitan dengan perlaburan jangka panjang . Jangka panjang tue tak dapatlah kita nak mengukurnya. Siapa dalam dunia nie nak sakit. Mesti nak sihat sentiasa. Tapi sekurang kurang nya, dengan bertakaful dapat mengurangkan risiko seseorang seperti cerita diatas. Semoga klien kawan saya cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan. Amin.

mbk
perunding Takaful
0192853910

2 comments:

Cheqna said...

Tlg inform sy utk takaful medical+pa sahaja, kos utk monthly @ yearly, family plan, umur akan dtg, adult 35, 34, kids 2, 6. A.s.a.p. inaszin@gmail.com

akok is a person not a kuih said...

salam ku cari bahagia,


Terima kasih kerna sudi bertanya. saya sudah email. Moga dapat review dengan OK....

tq

mbk

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...