Wednesday, August 19, 2015

Haruskah saya terminate polisi jika saya sudah TIDAK BERKERJA?

Saya petik dari forum cari.my dalam thread Insurans. Sesiapa nak masuk baca dan khatan thread nie, sila klik sini [MERGED]Medical Card/Insurance Kesihatan...... What U should know...

Soalan:
ada sesiapa leh bantu saya?

dulu masa kerja, saya rajin amik insurans, takaful dan medical card

tapi selepas berhenti kerja, saya tak mampu nak bayar semua tu

apa yg harus saya buat?

teriminate semuanya ke?

Jawapan dari ejen:

Pastikan terminate tu adalah jalan terakhir ...

boleh saya tahu berapa lama dah ambik Plan takaful tu ... kalau investment link (akan ada saving) still boleh bertahan lagi polisi utk beberapa bulan/tahun... 
sebab bila dah tak kerja ... mmg duit tak masuk ... cuma kena ingat ... sakit datang ni tak kira masa kita kerja ke tak kerja ..... so better jgn terminate lagi ... 

Soalan:
habih kalau dah tak de duit masuk cemana nak bayar?
sama je konsep nye kalau kita terminate

Jawapan dari ejen:
sesetengah polisi tak akan LAPSE dgn segera walaupun kita stop bayar... so maybe kalau kita biar macam tu tu coverage tu boleh bertahan 1 tahun .... sedangkan kalau kita terminate langsung tak ada coverage

mbk
perunding takaful
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...