Wednesday, October 10, 2018

Kisah si Takaful ejen: Aktiviti Hari Rabu

Pengalaman yang berharga hari ini  pabila berpeluang mengikuti aktiviti "phone calls" dan "blitz". Sudah menjadi rutin seorang takaful ejen untuk buat "phone call" atau "blitz" .Phone calls akan dibuat setiap pagi kerana ketika pagi ini, kebanyakan orang baru nak memulakan aktiviti harian. Tak adalah "busy" sangat. Pengalaman buat phone calls nie memang mencabar. Walaupun kita kta bersua muka, dengan nada dan intonasi kita boleh baca dan jangka. Ada yang tunjuk cara tak selesai, ada yang matikan perbualan ada yang reject cara baik. Disebabkan kita buat secara berkumpulan, positive vibes tue akan ada. Hasil dari phone calls tue, saya dapat 2 appointment. Oh ya, untuk dapat keputusan yang terbaik, kami disarankan untuk buat 30 phone calls.
#cpmbk sedang khusyuk melihat data untuk buat aktiviti phone calls.
Sempat berkunjung ke rumah leader untuk makan tengah hari sebelum memulakan "blitz"
"Blitz" pula adalah direct approach yang mana ejen takaful perlu menegur potential Prospek agar dapat no telefon ,pekerjaan, dan menjawab beberapa soalan unuk tunjukkan tahap kesedaran takaful. Biasanya "blitz" akan dibuat dilokasi yang strategik dan ramai orang.

Bagaimana nak dapatkan semua ini? Dengan cara buat kaji selidik. Kalau kita terus approach macam tue sahaja, prospek akan rasa tak selesa dan merasakan dipaksa untuk membeli takaful. Perlu diingatkan, takaful ejen bukan jurujual. Kita hanya memberi keterangan berkenaan dengan takaful dengan cara memberi kesedaran. Nak biar sedar macam mana? Banyak cara. Melalui kaji selidik, phamplet, cerita disurat khabar dan mungkin keinsafan dari diri sendiri (kalau..lah). 

Kecerian diwajah masing-masing selepas tamat aktiviti seharian.
Kita mulakan aktiviti dari pukul 9.30 pagi hingga 4 petang. Dengan ditemani hujan lebat, kami bergerak pulang ke pejabat dengan semangat yang kental.

Moga saya istiqomah dalam dunia takaful.

Sesiapa nak tanyakan mengenai takaful boleh hubungi Saya di talian 0192853910.

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...