Friday, March 3, 2017

Gambar sekadar hiasan
"Saya tak percaya ini semua penipu ðŸ˜¡ðŸ˜¡ðŸ˜¡ðŸ˜¡ðŸ˜¡ .. 10 polisi husband saya ambil.. membazir je.. setiap bulan bila dia nak bayar insurans saya bebelkan dia.. dia buat tak endah..

Tapi setahun lepas husband saya meninggal.. saya terkejut lebih RM1 juta dia tinggalkan untuk saya.. Agent tu cakap ni lah nilai polisi yang husband ambik..

Start dari situ saya suruh semua suami kawan-kawan pakat-pakat ambil insurans.. paksa isteri-isteri belikan untuk suami mereka.. biar suami tak izin, ambilkan je.. biar isteri bayar.. anak-anak yang dah bekerja ambik untuk bapa mereka.. berapa hutang yang ada.. ambil insurans utk backup semua hutang-hutang.. supaya bila suami atau bapa meninggal hutang-hutang boleh disettlekan"...

Kata salah seorang customer cina ni pada seorang agent..
============================================
Inilah lumrah.. Bukan senang nak bagi org percaya.. kena salah seorang ditimpa bencana baru lah ada org lain buka mata..

Ambik plan medical ?? Nak kena sakit dulu baru org tahu berbaloi ke tak ..

Ambik plan pampasan kematian ?? Nak kena tunggu mati dulu.. tu pun bukan kita dapat.. yang dapat anak bini...

Mencabar kan .. mencabar utk meyakinkan org.. ada yang hilang kesabaran.. ada yang dah tewas terus tenggelam.. tapi yang kental masih teruskan perjuangan..


credit to Shahrudin Penang

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...