Tuesday, July 5, 2016

TAHUKAH ANDA "HARTA" PAMPASAN TAKAFUL BOLEH DIBAWA KE DALAM KUBUR?

Ramai salah faham pasal benda ni.bila kita mati, harta pampasan takaful hanya bermanfaat pada orang yang masih hidup. kita yang dah mati tak dapat apa apa pun....Betulkah????????
.
Well,betul la tu..manfaat akan pergi pada anak,isteri dan mak ayah kita yang masih hidup. dengan harta tersebut, mereka makan,minum,membeli pakaian,membayar hutang,naik haji,sedekah, isi minyak pergi masjid,berniaga,hantar anak pergi universiti,dan banyak lagi.
.
Kita dalam kubur dapat apa???JANGAN RISAU, IN SHAA ALLAH KITA DAPAT PAHALA YANG TIADA HENTINYA...YANG SENTIASA MENGALIR DAN MELAPANGKAN KUBUR DAN AKHIRAT KITA.
.
Sedarilah bahawa harta hibah/pampasan yang kita tinggalkan adalah dikira sebagai SEDEKAH JARIAH yang bermanfaat buat mereka yg masih hidup. 
.
Hadis menyebut bahawa bila meninggal anak adam terputus semua amalnya dgn dunia kecuali tiga iaitu doa anak soleh, ilmu yang bermanfaat dan SEDEKAH JARIAH.
.
Jadi harta pampasan kita akan bermanfaat pada yang hidup NAMUN beribu ribu kali lebih bermanfaat pada kita di alam barzakh..in shaa Allah.
.
Jadi jangan pernah merasa rugi mengambil TAKAFUL!!!kerana takaful bermanfaat untuk dunia dan akhirat in shaa Allah.

credit:
Kamarulzaman Bin Nasib

Nota Cik Puan Mbk: Semakin banyak anda berhutang .... semakin banyak perlindungan dalam bentuk Khairat Kematian dan Perlindungan Penyakit Krikal yg mesti anda ada.

mbk
perunding takaful
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...