Tuesday, July 26, 2016

"Ingat 5 perkara sebelum sampai 5 perkara "... Versi Takaful



1. Ambillah Takaful ketika SIHAT sementara masih layak.. Sebab bila dah SAKIT semua company akan REJECT..

"Tolong lah encik buatkan plan medical untuk saya segera.. Saya nak guna buat operation minggu ni.. Mana saya nak cari duit untuk bayar bil RM50,000??? "...

2. Ambillah Takaful ketika MUDA sebab waktu ni masih murah.. Bila dah TUA harga dah terlalu mahal nanti nak ambil pun dah tak mampu nak bayar..

"Aduhh RM600 sebulan!!! Macamana saya nak bayar bulan-bulan ni??.. Memang silap saya sebab waktu muda tak fikir nak ambil..."...

3. Ambillah Takaful ketika KAYA (ketika masih bekerja) nanti bila dah MISKIN (dah tak kerja) siapa nak tolong bayar ..

"Setakat nak bayar bil hospital RM50,000 tak de masalah lah bagi saya.. Simpanan saya masih banyak dan company saya pun ada coverage UNLIMITED untuk saya dan family"...

"Saya kena buang kerja.. Duit simpanan semua dah habis.. Boleh buatkan plan paling murah untuk saya dan family"...

4. Ambillah Takaful ketika LAPANG nanti bila dah SIBUK susah nak planning jumpa agent..

"Encik ambillah plan ni sekarang.. Nanti lah saya tengah busy.. Nanti bila dah tak busy saya cari awak"... Selama saya jadi agent insurans tak de lagi customer cari saya nak ambil Takaful KECUALI customer tu dah sakit.. Dan saya harap encik akan cari saya ketika encik masih SIHAT"...

5. Ambillah Takaful ketika masih HIDUP nanti bila dah MATI dah tentu tak boleh nak ambil..

"Berapa pampasan suami saya ambil dengan encik??? Boleh percepatkan klaim pampasan tu tak?? Saya anak beranak dah tak de pendapatan lain kecuali duit pampasan tu je.. "

*ramai orang BENCI dan TAK SUKA pada agent insurans.. Tetapi ramai dah mula SAYANG bila dia di timpa MUSIBAH kerana satu-satu nya orang yang boleh tolong tika tu adalah Agent Insurans..

*ramai orang akan LARI bila jumpa dengan agent tetapi tak kurang juga yang kejar agent bila dah jatuh sakit..

*ramai orang pandang NEGATIF pada agent insurans tetapi akan mula POSITIF bila diri ditimpa bencana..

P/s : RAMAI YANG TAK SUKA KERJA MACAM KAMI .. Tetapi RAMAI YANG INGINKAN KEJAYAAN SEPERTI KAMI.. 😊😊😊

Kredit to ‪#‎UD‬

mbk
Perunding Takaful
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...