Friday, July 31, 2015

Kisah Teladan: Janganla Sombong sangat

Saya petik dari kisah teladan disalah seorang ejen punya blog. Kisah benar dari pengalaman beliau.. Harap kalian dapat membaca dengan hati yang lapang.


Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda satu kisah benar yang baru  sangat berlaku baru-baru ini.. Mungkin boleh di jadikan ikhtibar atau tauladan.
Ini daripada pengalaman sendiri yang masih sangat terasa kehangatannya.. Saya percaya bdang ini bukan mudah, Jika anda berada lama dalam bidang ini anda akan lalui perkara yang sama saya lalui, di ketawaka, di perlekehkan, di gelakkan, di kutuk, dan sebagainya. Semua itu saya anggap sebagai batu-bata yang akan saya gunakan untuk membina istana..
Saya masih teringat satu pengalaman saya tahun lepas 2011 apabila ingin berkongsi dengan rakan sekampung melalui lawan sosial (facebook), Baru sahaja memberi salam terus dia menjawap
kalau kau nak tegur aku sebab nak cerita pasal insuran aku mintak maaf, jangan sampai aku blok ko
Nauzubillah. Saya hanya ingin berkongsi, tak sempat pun nak berkata apa2.
Daripada maklumat yang saya perolehi rakan ini tidak bekerja, hanya menjaga 2 orang anaknya dan hanya suaminya sahaja yang bekerja maklumlah mungkin sudah agak selesa saya rasa, (ni sebab suaminya memandu toyota wish, kurang2 gaji saya rasa 5k sebulan). Mungkin sebab itu juga dia rasa tidak perlunya takaful ini.
Pada bulan 5/2012 saya terlihat pada wallnya (facebook) ramai yang mengucapkan takziah di atas pemergian suaminya yang meninggal lemas ketika memancing.
Saya rasa bersalah pada diri sendiri sebab tidak dapat berkongsi tentang pentingnya takaful ini.
credit: http://razmanget.com/2012/07/05/janganla-sombong-sangat-dengar-dan-fahami-apa-kepenting-takaful-ini/

mbk
perunding takaful
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...