Tuesday, June 30, 2015

KISAH BENAR: Disebabkan saya tak kerja, sebab tu husband ambil medical card & bayar premium setiap bulan utk saya.. Walaupun ada insurans dari company, personal medical card jugak sangat penting...

Seperti dibaca di status Facebook....


Bila tgk status cerita pasal insurance & medical card.. Terlintas pulak nak share kisah sebenar saya..
Tanggal 09.11.11 : 9 November 2011 saya kena operate buang batu dalam hempedu... Tak sangka pulak ada batu bata dalam badan.. Selama ni dok jaga kesihatan ingat sihat jer. "Gall bladder stone" atau "Batu dalam hempedu". Jenuh google baru tahu sakit apa... Sakit gilaaaa masa tu...
Dipendekkan cerita... Total cost operation & treatment rm25k di hospital swasta.. Sebab dah emergency & dah kena infection .. Kena cepat operate. Cost tu termasuk laparoscopy operation, MRI, ultra sound , x-ray, ward, ECG, blood test, ubat, endoskopi & sebagainya....
Alhamdulillah.. RM20k company husband bayar. Balance keluar duit sendiri...Tapi bayangkan kena letak deposit rm10k dulu sebab coverage company tak cukup ketika tu.. Dah tgh sakit.. Terpaksa tunggu husband datang bayar deposit baru boleh proceed.. Alhamdulillah masa tu saya baru terima bonus dari biz MLM sebanyak 5 figure & kebetulan seminggu sebelum operation saya bank in dlm acc husband. Duit tu lah husband guna utk letak deposit dulu...
Tahun 2013...Husband pulak masuk hospital kena operation.. RM16k .. Alhamdulillah company bayar & dlm masa yg sama dia ada card PruHealth Prudential...Alhamdulillah boleh juga buat claim.
Disebabkan saya tak kerja, sebab tu husband ambil medical card & bayar premium setiap bulan utk saya.. Walaupun ada insurans dari company, personal medical card jugak sangat penting...
So.. Sesapa yg bekerja tu rasa medical card takaful insurans tu tak penting.. Sila lah renung-renungkan...
Bukan nak promote sebab saya bukan agen insurans tapi saya dah laluinya....Tak sangka kena operate lagi.. Ingatkan setakat 2 kali ceaser tu jer... Rupanya pada umur 38 tahun & masa saya dah tak bekerja full time tetiba sakit datang lagi ......Bayangkan insurance dari company pun tak cukup....Dah tentu perlukan personal medical card.
credit: https://www.facebook.com/sharniza.hamid?pnref=story

Sesiapa nak tahu quotation secara PERCUMA, mohon fill up borang disebelah kanan

mbk
0192853910
perunding takaful
T_T akupenjualinsurans@blogspot.com

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...