Takafulovers

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...

Wednesday, December 10, 2014

Yang mana satu? Idaman Kalbu ?

Di kaunter pembayaran hospital swasta :
Untuk bayaran kos rawatan dlm anggaran RM8000, kita boleh pilih sama ada :
A) KAD KREDIT

Swipe jer dan bayar bulan2. Jangan bayar lambat2.  Senang kan? Agak2 berapa nak kena bayar sebulan tu? 
B) KAD DEBIT

Cucuk je kat mesin ATM, keluarkan cash dan bayar. Senang jugak kan? Berapa tahun punya simpanan tu?  
C) KAD PERUBATAN :

Caruman tak sampai setahun, kalau RM 300 kali 12 bulan pun tak sampai 8000.  Eh? Bil sudah dibayar rupanya. Senangkan? Duit poket pun boleh dapat 
Nak selesa dan terlebih mampu, boleh pilih bilik yang bernilai RM500/1000 sehari . Yang penting, boleh berbincang dan pilih pelan yang mampu milik
credit: takaful awarenes through cartoon

No comments: