Tuesday, December 16, 2014

Tak Kena Maka Tak cinta Part 2

Moga brother nie cepat sembuh. Brother nie ambik Takaful dengan kawan saya pada March 2013. Ambik takaful kerna dier pi kerja pakai motor dan takut eksiden. Jam 11.30 pagi semalam kawan saya dapat panggilan dier eksiden dan dibawa ke hospital Gleaneagles. Tempat dia eksiden dekat jalan Ampang, beberapa puluh meter dari hospital Gleneagles. Keadaan dier memang teruklah jugak. Jari koyak patah dan peha rabak. Alhamdulillah, Takaful berbesar hati tolong bayarkan kos rawatan RM10,000.
Bayangkan diri kau yang takde Takaful, tengah naik moto atau jalan kaki atau naik kereta, eksiden depan hospital Gleneagles, teruk patah riuk dan pengsan. Kau cuba fikir orang yang tolong ko tu, nak bawak ko pegi hospital mana? Dia nak hantar ko ke spital Gleneagles sebelah tu ke atau dia gagah kan diri hantar ko pergi hospital Kuala Lumpur di jalan tun razak?
Kalau Gleneagles siap sedia lah rm10k-20k sebab nak operate bagai secepat dan sepantas mungkin nak selamatkan nyawa kau.
Kau tengah pengsan ni, boleh ke kau bgtau kat orang tolong kau tu,
"Bang saya takde Takaful, bawak saya ke HKL je lah. Kalau abang hantar saya spital sebelah ni mahu jual tanah pusaka ni bang"
Boleh macam tu?


No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...