Monday, December 15, 2014

Tak kena maka tak cinta

Just sharing dari kawan saya yg juga seoarang ejen..............

Semalam, usai selesai klien saya Zakwan discharge dari Gleneagles dengan sejumlah bil rm10,000 yang dibayar Takaful, saya menerima satu notifikasi dari HQ Takaful.
Notifikasi berkenaan memberitahu seorang lagi klien saya telah admitted di Columbia Asia Puchong.



Saya pantas memberi woii! dicorong telefon bimbit;

"Woiii leftenen! Lu sakit apa ni masuk spital? Semalam elok je update fesbuk"

Leftenen Kamal, pegawai angkatan tentera yang seorang ni, saya telah paksa dia sign Takaful pada April 2014, bertempat di AliMaju roticanai mop Setiawangsa. Hampir saya hunus pisau ke leher bila dia cuba melambat lambatkan perlindungan atas sebab suka suka. Mujurlah saya lupa bawa pisau masa tu, yang ada cuma kunci kereta Alza.

"Hahaha. Saya kena ACL la bang. Main futsal bulan lepas, pom lutut meletop. Dah pegi spital tentera, tapi sana tak boleh buat, General suruh saya operate kat Columbia ni". - begitu susun atur bahasa leftenen kamal.

"Aihhh. Generel main suruh je ni, dia tahu tak operate ACL kat private ni kos berapa?" - saya pula bertanya.

"Bang, saya ni tentera, general dah bagi arahan takkan lah saya nak melawan. Kos kan Takaful bayar, ehh cover ke tak operate lutut main futsal ni bang?".

Kahkahkah. Saya ketawa.

"Bertenang leftenen, ya. Semua Takaful cover. Tadi aku dah cek pre report doktor yang submit ke HQ Takaful, estimation operation kos ko ni semua sekali rm22,000. Semua cover, termasuk fisio lepas operate".

"Pehhhhh. Rm22,000????!" - Leftenen kamal memotong seolah terkejut.

Kahkahkah. Saya ketawa lagi.

"Kau tak payah buat tekejut la leftenen. Ko bertenang je. Baca doa banyak banyak sebelum operate. Kasi baik. Hal bil 22k tu bukan masalah ko nak fikir. Tu dah setel Takaful cover". - balas saya menenangkan keadaan.

****

Klien saya, Leftenen Kamal akan menjalani operation baik pulih kecederaan ACL hari ni. Beliau akan masuk Operation Theathre pada jam 4 petang. Mari kita doakan beliau lekas pulih dan boleh kembali bertugas mempertahankan kedaulatan negara.

Leftenen pertahankan negara,

Takaful pertahankan leftenen.

Inilah sikap pegawai kerajaan yang patut semua orang contohi.

Aku tunggu kau orang semua di pm inbox.

"Tak kena, maka tak cinta"

Credit: -The Takafulman-

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...