Thursday, April 3, 2014

Maklumat yang perlu anda AMBIL TAHU SECARA SERIUS sebelum mengambil plan kad perubatan.



1) Adakah kad perubatan tersebut GUARANTEE RENEWAL atau YEARLY RENEWAL BASIS? Apakah kesannya jika menggunakan kad perubatan biasa-biasa?

2) Apakah perbezaan antara kad perubatan STANDALONE dan kad perubatan sebagai rider di dalam INVESTMENT LINK PLAN? Planning jangka panjang? kad perubatan mana lebih bagus?

3) Apakah perbezaan KO-TAKAFUL @ KO-INSURANS dengan PENALTI kalau Ugrade Bilik? Kad perubatan yang mengenakan penalti dan kad perubatan yang tidak mengenakan penalti. Bagaimana?

4) Adakah terdapat MANFAAT PAYOR/CONTRIBUTOR di dalam plan anda yang akan membantu membayar caruman sekiranya anda di diagnos penyakit kritikal? kad perubatan anda masih boleh digunakan?

5) LIMITATION berkaitan lawatan pakar ketika menerima rawatan dihospital dengan kad perubatan biasa?

6) LIMITATION untuk rawatan pesakit luar berkaitan buah pinggang dan kanser jika menggunakkan kad perubatan biasa?

7) TEMPOH PLAN BERKUATKUASA. Sehingga bilakah anda dilindungi? Short term or long term? pilih tempoh kad perubatan yang melindungi anda lebih lama? Kenapa?

8) Perbezaan kad perubatan 1st PARTY dan 3rd PARTY?

9) Apakah plan anda plan 3 dalam 1, PERBEZAAN antara 3 dalam 1 atau sekadar plan kad perubatan 2+1? Mana satu pilihan anda. Fikir-fikirkan……

10) Kad perubatan MAHAL? kad perubatan MURAH tentu ada sebab? Adakah berbaloi dengan INVESTMENT yang anda buat?

Ramai yang tak tahu, bila dah terkena baru tahu, tetapi semuanya sudah terlambat pada waktu itu. Kami ada jawapan untuk pilihan kad perubatan terbaik anda

ps:// soklan D atas adalah panduan biler korang nak cari atau beli medikal kad. so, silakan tanya soklan diatas dengan agent kesayangan anda k. dari situ korang boleh buat pernilaian sebenar. good luck!!!

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...