seorang kawan dan juga pengguna Takaful mohon pertolongan saya untuk buat claim. Agent yg sedia ader "missing in action". Setelah diperiksa.. ruper2nyer sijil nyer diklasifikasi sebagai "orphan certificate" yaitu sijil yg tidak bertuan. Walaupun agent korang sudah tiada, hak agent akan dikembalikan pada manager (tuan agent).
Cam ner nak tahu korang punyer sijil dah dapat pangkat "orphan certificate" nih? Adakah anda rasa:
1. Agent anda dah lamer menyepi. Kerna mungkin agent tue apply konsep sepi itu indah...
2. SMS tak reply. Call tak menjawab. Atau return call ambik maser 2@3 minggu. Whats App aper ntah lagi nak menjawab padahal FREE jerrr
3. Biler call customer service tetiba korang dapat tahu agent korang dah tukar Jantina atau bertukar nama (org lain ambik alih ler tue..)
Jika korang raser ketiga2 itu menepati apa yg korang alami maka..DUGAAN KU BENAR BELAKA...
So, sesaper yg ader masalah cam gini cer cepat call customer service dan check saper agent korang yg baru. Normally manager akan ambik alih tugas agent yg "missing in action".
pesanan ringkas dan khidmat masyarakat dari mbk (takaful agent)
ps: Retetan dari citer "orphan certificate" kelmarin, alhamdulillah saya dapat call dari Pihak Takaful yg claim kawan saya dah approved untuk claim pre & post hospital (reimbursement basis). Dan juga elaun hospital pun dah approved. Takaful bayar via cek. Tunggu nak bank in jer. Jika korang raser Takaful dah diklasifikasi "orphan certicicate", jangan panik dan kecewa... just call customer service Takaful operator dan tanya saper yg ganti agent korang yg missing in action tue. Normally Manager akan ambik alih.
Moga Allah SWT mempermudahkan tugasan dan segala urusan kalian. Salam Jumaat buat semua
Cam ner nak tahu korang punyer sijil dah dapat pangkat "orphan certificate" nih? Adakah anda rasa:
1. Agent anda dah lamer menyepi. Kerna mungkin agent tue apply konsep sepi itu indah...
2. SMS tak reply. Call tak menjawab. Atau return call ambik maser 2@3 minggu. Whats App aper ntah lagi nak menjawab padahal FREE jerrr
3. Biler call customer service tetiba korang dapat tahu agent korang dah tukar Jantina atau bertukar nama (org lain ambik alih ler tue..)
Jika korang raser ketiga2 itu menepati apa yg korang alami maka..DUGAAN KU BENAR BELAKA...
So, sesaper yg ader masalah cam gini cer cepat call customer service dan check saper agent korang yg baru. Normally manager akan ambik alih tugas agent yg "missing in action".
pesanan ringkas dan khidmat masyarakat dari mbk (takaful agent)
ps: Retetan dari citer "orphan certificate" kelmarin, alhamdulillah saya dapat call dari Pihak Takaful yg claim kawan saya dah approved untuk claim pre & post hospital (reimbursement basis). Dan juga elaun hospital pun dah approved. Takaful bayar via cek. Tunggu nak bank in jer. Jika korang raser Takaful dah diklasifikasi "orphan certicicate", jangan panik dan kecewa... just call customer service Takaful operator dan tanya saper yg ganti agent korang yg missing in action tue. Normally Manager akan ambik alih.
Moga Allah SWT mempermudahkan tugasan dan segala urusan kalian. Salam Jumaat buat semua
No comments:
Post a Comment