Tuesday, February 18, 2014

101 ASAS POLISI INSURAN /TAKAFUL ANDA

semua syarikat bagus cuma pengguna kena bijak untuk ketahui hak dan terma2 yang tertakluk didalam polisi. sama ada mahu bayar hangus untuk perlindungan sahaja atau untuk simpanan juga.

1/PERLINDUNGAN SAHAJA - ia akan melindungi kewangan anda ketika anda sakit teruk iaitu lumpuh kekal melebihi tempoh 6bulan ataupun setelah kematian anda. Sumbangan anda setiap tidak akan dapat semula. Jumlah perlindungan (wang pampasan) Tinggi

2/PERLINDUNGAN DAN SIMPANAN- sama seperti di atas, cuma setiap sumbangan anda setiap bulan akan dapat semula setelah cukup tempoh matang. Jumlah perlindungan sederhana.

3/PPERLINDUNGAN DAN PERLABURAN- Jumlah perlindungan rendah tetapi anda akan dapat semula setiap sumbangan bulanan dan tambahan keuntungan pada sesuatu tempoh tahun.

4/ MEDIKAL KAD- ketahui samada ia stand alone atau perlu attach kepada polisi asas.

5/RIDER- jika xmengambil medikal kad maka anda boleh mengambil rider atau sumbangan tambhan untuk MANFAAT HOSPITAL, MANFAAT KEMALANGAN, PENGECUALIAN SUMBANGAN UNTUK SAKIT KRITIKAL ATAU LAIN-LAIN

6/PERSONAL ACCIDENT (PA)- hanya akan melindungi ketika kemalangan dan sumbangan tidak akan dapat semula. sama juga jika anda didalam GROUP PERSONAL ACCIDENT (GPA). selalunya murah sahaja.

7/KHAIRAT KEMATIAN- hanya untuk komuniti, persatuan dan bayaran anda sekadar untuk kos pengembumian dan kenduri tahlil. Sekali setahun.

2 comments:

Anonymous said...

Plz contact sy thru email:mmyzura@gmail.com saya berminat nk tau pasal medical card n family package -pn.my

akok is a person not a kuih said...

salam zura,

saya dah email. nanti check K

thx

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...