Sunday, October 31, 2010

Ministry of Health - Tak Nak Merokok Campaign (Anti-Smoking Campaign)


Salam uols,

Kabare? Waras.. Harap-harap sihat sejahtera hendaknya..... Tertengok satu iklan merokok nie kat TV malam tadi.. Dah lamer kita berkenan bebenor ngan iklan nie.. menusuk jiwa dan kalbu.. Tapi tak taulah pada si smoker kan.. ader rasa tajam manikam atau indak... Cuba kita ushar sikit iklan nie.. ngeri u knows.. sedih pun ader...Yerlah... betul insurans ader cover penyakit kanser, paru-paru dan seangkatan dengannya... tapi saper nak sakit? Cuba jawab tue.. Tak der saper kan... Prevention is better than cure.. Tapikan... orang yang smoker tue kena pikir orang disekeliling nyer.. Tak pasal-pasal dapat tittle second smoker.. Gelaran yang tak hingin kita nak dapat... Banyak dah kes kita dengar, pasal husband dier isap rokok, bini yang dapat kanser paru-paru.. Tak ker naya tue... Kalau nak isap tue, beringat ler sikit..



Ok.. kekawan.. tunjukkan gambar abang mat atau cik kiah nie pada orang yang suka sesangat merokok tue.. Ini akan terjadi pada organ dalaman kita dalam jangka masa yang panjang.. Walau pun it takes time, kita memang tak nak benda nie terjadi pada kita.... Maka.. beringat ingatlah sebelum ia terjadi pada kita..





Siapa lah aku nie? Aku hanyalah penjual insurans.. Sob sob
mardiyah79@gmail.com : 019-2853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...