Sunday, October 10, 2010

Hati

Diri yang ikhlas datangnya dari hati yang suci
" Ketahuilah bahawa di dalam jasad itu ada segumpal daging,bila ia baik,maka baiklah seluruh jasad itu,dan bila ia rosak,maka rusaklah seluruh jasad itu.Maka ketahuilah bahawa segumpal daging itu adalah hati" (HR Bukhari dan Muslim)

Salam Uols,

Aku tau hari Ahad nie malaz nyer nak bangun pagi..malaz nak buat kerja..rasa-rasa nak relax jer...dah lah tuan empunya blog nie tak sihat uhuks uhuks uhuks (kan dah batuk),  yerlahkan datang jer hari Ahad, adalah masa untuk bersantai bersama kekawan, keluarga dan insan yang tersayang. Dalam keadaan yang tidak sihat tubuh badan nie, gagahkan juga update blog nie... terbaca satu hadith mengenai hati. Apa kaitan hati ngan insurans nie? Pening aku... Tuan-tuan, puan-puan, sedara dan sedari yang budiman, bila sebut pasal hati nie ia akan menyentuh pasal jiwa dan diri seseorang tue. Jika hati orang tue baik, maka baiklah orang itu. Kalau hati orang tue hitam, maka jahat orang tue. Disini, kalau nak pilih egent insurans tue kena tengok penampilan orang tue, tau dier wakil ejen maner... kalau boleh call manager dier..manerlah tau.. sesetengah ejen tue bila cakap lembut gusi dari lidah.. Tapi, saya tak kot... Saya ikhlas nak tolong orang.. Kalau tak, takdernyer blog pasal insurans nie.. heheheh puji diri sendiri. Sowwwiiii... Di pendekkan citer, kalau nak nak beli insurans tue ikhlas dari hati nurani sedara dan sedari.. Kita beli insurans untuk masa depan kita.. Ikhlas nak tolong diri sendiri.. Kalau kita susah dan sakit, saper nak tolong kita? adik beradik? diaorang pun sibuk ngan hal-hal sendiri.. Mak-bapak? Kalau dari keturunan hartawan, dermawan dan jutawan boleh lah.. Boss??? Jangan haraplah.. Kengkawan? Tak tentu lagi.. Kawan yang ketawa ramai, kalau menangis, kita seseorang lah.. satu pun tak tentu jumpa untuk kongsi kesedihan kita..  So? Macammana? Lu pikirlah sendiri.... Chow dulu babe.. Cakap banyak2 kan, nanti orang mare pulaks.. Jumpa lagi..

Siapalah aku ini? aku hanyalah penjual insurans.. sob.......sob.....

mardiyah79@gmail.com: 019-2853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...